Passa al contingut principal

La majoria dels que manen són poc evolucionats, more geometrico demonstrata


1. Els animals tenen instints.
2. L’ésser humà és un animal.
3. L’ésser humà te instints.

4. La voluntat de manar és un instint.

5. Segons la Teoria Evolutiva, les característiques dels animals responen a una adaptació al medi en la seva lluita per la supervivència.
6. Cultura i intel•ligència han ajudat l’home en la seva lluita per la supervivència.
7. La cultura i la intel•ligència són característiques evolutives.

8. Prenem les nostres decisions i ajustem la nostra conducta en funció als nostres fins i als mitjans que creiem que són més adequats per assolir-los.
9. La intel•ligència es pot descriure en termes de capacitat per reflexionar sobre els nostres fins i per trobar i aplicar els mitjans més adients per assolir-los.
10. Els nostres fins tenen a veure amb aconseguir la felicitat i el benestar i evitar la infelicitat i el malestar.
11. Felicitat i benestar per una banda i supervivència per l’altre, en el cas de l’ésser humà, són dues cares d’una mateixa moneda.

12. La cultura i la intel•ligència, entre d’altres coses suposen una superació de certs instints que podrien resultar perjudicials per la supervivència de l’home.
13. Estar mancat de cultura o d’intel•ligència, suposa posar en perill la felicitat i el benestar i per tant la supervivència.
14. Els factors que poden perjudicar la supervivència d’una espècie en unes condicions determinades són, a la llarga, eliminats per selecció natural d’entre les característiques de l’espècie, o bé és eliminada l’espècie.

15. L'instint de la voluntat de manar i manar mateix produeixen estrés i pressió social.
16. L’estrès i la pressió social produeixen infelicitat i malestar.
17. Manar és un mitjà per als nostres fins i no un fi en si mateix.
18. Confondre mitjans i fins és una mostra de falta d’intel•ligència.
19. Creure que manar és un fi en si mateix és una mostra de falta d’intel•ligència.
20. Manar no sembla un bon mitjà per assolir els nostres fins com a individus.
21. Creure que manar és un bon mitjà per als nostres fins individuals és una falta d’intel•ligència.
22. Tenir una voluntat de manar com a una de les característiques predominants del caràcter és un senyal de falta d’intel•ligència.

23. La falta d’intel•ligència és un senyal no haver evolucionat.
24. Tenir una voluntat de manar com a una de les característiques predominants del caràcter és un senyal de no haver evolucionat.

25. Les coses, si es fan, és millor fer-les bé.
26. Un tret que sembla imprescindible per manar bé és la intel•ligència.
27. La majoria dels que manen no són necessàriament aquells que tenen més intel•ligència, si no aquells en els que la voluntat de manar és una característica predominant del seu caràcter.
28. La majoria dels que manen no ho fan bé.
29. La majoria dels que manen tenen, com a una de les característiques predominants del seu caràcter, una voluntat de manar.

30. La majoria dels que manen són poc evolucionats. Q.E.D.

Comentaris

  1. En una demostración de este tipo el término "mayoría" es vago. Yo hubiera usado el más habitual en lógica proposicional de "Para todo x" y así "si x manda x es poco evolucionado".
    ¿O es que conoces alguna excepción?
    Un abrazo.

    ResponElimina
  2. Excepciones...haberlas haylas, pero son eso, meras excepciones.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

L'autèntic problema

El problema, l’autèntic problema és no saber quin és el problema. El problema no és l’atur, ho és que hi hagi gent que no tingui accés a uns recursos que són de tots. Que el petroli s’acabi no és el problema, ho és que encara avui no ens haguem convençut que no hauríem d’anar amb el cotxe enganxat al cul. El problema no és que no hi hagi vivendes per tothom, el problema és que facin fora la gent de casa seva, mentre els bancs no saben que fer amb tots els habitatges buits que tenen. El problema no és que no hi hagi diners, ho és una distribució tan desigual de la riquesa, que fa que sembli que no hi ha diners quan a alguns els surten per les orelles. Que el problema que tenim és tècnic ens diuen; que ha de ser solucionat per tècnics. És fals. Decidir qui ha de pagar els plats trencats no és mai un problema tècnic. És un problema principalment de dignitat, de respecte i, sobre tot, de justícia. I la dignitat, el respecte i la justícia són al terreny de l’ètica i, en ...

Cuando el empleo es inmoral.

" Obra de tal modo que uses la humanidad, tanto en tu persona como en la persona de cualquier otro, siempre como un fin al mismo tiempo y nunca solamente como un medio ". Esta es la formulación del fin en sí mismo del Imperativo Categórico de Kant. Está bastante claro, ¿no? según Kant (y muchos otros posteriormente) utilizar a otro (o a tí mismo) como un simple medio para obtener otros fines es inmoral. Esto no quiere decir que no se pueda utilizar a otra persona o a tí mismo como medio para otros fines, lo que es moralmente inaceptable es que se utlilice solamente como un medio, en todo caso la persona utilizada debe ser considerada, además de un medio, un fin en sí mismo. Cuando el empleado es empleado para obtener otro fin, como un eslabón más de la cadena productiva, y en ningún momento es considerado un fin en sí mismo por el empleador podemos decir que el actuar de éste es inmoral. Si se puede sustituir al empleado por una máquina que pueda hacer lo mismo (excepto vi...